Hallo forensenmensjes! Allemaal weer vrolijk op weg naar het vaak vertraagde gele monster dat u naar uw dagbestemming moet brengen? Die gele kogel van frustratie die er altijd voor zorgt dat uw dag altijd een tikje te laat begint? Nu, vreescht niet langer! ProRail gaat eindelijk serieus de problemen aanpakken waar reizigers zich al jaren groen en geel aan ergeren. Vanaf vandaag wordt de notoire, irritante en levensgevaarlijke linksplakker op de roltrap verbannen uit het stationsbeeld. Hoe vaak gebeurt het niet dat je zin hebt in een partijtje roltraprennen en twee van die mutsen staan twee-breed te bitchen hun hakken die zo’n pijn doen? ProRail heeft dan ook naar de wensen van de moderne reiziger geluisterd: “De maatschappij verandert, alles draait om snelheid, en iedereen moet ergens op tijd zijn. Aangezien wij niet kunnen garanderen dat je trein ook daadwerkelijk rijdt, zorgen we er in ieder geval voor dat de roltrappen goed begaanbaar zijn” aldus een woordvoerder. En dat is handig mensen! Zo kun je nog net de laatste trein van de dag halen als er een laagje sneeuw valt. Tot voor kort miste je die gewoon omdat er één of ander klereventje voor je neus al sms’end links stond te plakken. Hoe gaat ProRail dit doen? Hoe krijgen ze dat roltraptuig wat manieren bijgebracht? Simpel. Bij ProRail zijn ze godverrrredomme een partij goed bezig, ze zetten gewoon snoeihard acteurs in! Die doen het dan een keer voor en dan weten al die laagopgeleide roltrapgekkies meteen hoe het moet. Ge-ni-aal. Als klap op de vuurpijl is één of andere communicatietrut op het idee gekomen om rode en groene voetstappen op de treden te plakken, “want dat is zo lekker duidelijk, groen is goed en rood is fout”. Werkelijk waar, die mensen denken overal aan. Maar dat zijn we natuurlijk wel gewend wanneer het om ons spoornet gaat. Je moet alleen niet net naar Amersfoort Centraal willen, want die trein rijdt even niet.
Update: NS over het plan van ProRail: ‘Allemaal gezeik‘
De spoorwegen. Ach, meer dan ideaal als je, sporadischerwijs, in één of andere dure kutstad moet zijn (voor 32,50 euro retour met de trein is toch echt aanmerkelijk goedkoper dan 100 km heen en weer en betaald parkeren in, zeg, Amsterdam). Voor dagelijks vervoer ben je simpelweg aangewezen op de automobiel. Files moet je maar ontwijken of voor lief nemen.
Ik zal u even het geheugen opfrissen om u zo duidelijk te maken dat het NOOIT meer goedkomt voor dagelijkse treinreizigers:
http://nos.nl/archief/2004/nieuws/index.html#@http://nos.nl/archief/2004/nieuws/dossiers/ns/2002/nieuwsoverzicht_januari/klachten_ns.html
Na 10 (!) jaar is de NS geen stap verder. Probeert u dat maar eens in uw eigen arbeidsbetrekking. *iets met stilstand en achteruitgang mompelt*
De spoorwegen. Ach, meer dan ideaal als je, sporadischerwijs, in één of andere dure kutstad moet zijn (voor 32,50 euro retour met de trein is toch echt aanmerkelijk goedkoper dan 100 km heen en weer en betaald parkeren in, zeg, Amsterdam). Voor dagelijks vervoer ben je simpelweg aangewezen op de automobiel. Files moet je maar ontwijken of voor lief nemen.
Ik zal u even het geheugen opfrissen om u zo duidelijk te maken dat het NOOIT meer goedkomt voor dagelijkse treinreizigers:
http://nos.nl/archief/2004/nieuws/index.html#@http://nos.nl/archief/2004/nieuws/dossiers/ns/2002/nieuwsoverzicht_januari/klachten_ns.html
Na 10 (!) jaar is de NS geen stap verder. Probeert u dat maar eens in uw eigen arbeidsbetrekking. *iets met stilstand en achteruitgang mompelt*
Nu snap ik waarom het altijd fout gaat bij Prorail!
Mijn jaar heeft 365 dagen (behalve in een schrikkeljaar)
Die van hun maar 265…
Nu snap ik waarom het altijd fout gaat bij Prorail!
Mijn jaar heeft 365 dagen (behalve in een schrikkeljaar)
Die van hun maar 265…