België is het zat. Meer dan zat.Om precies te zijn, ze zijn de FYRA meer dan beu! Nu zijn onze zuiderburen voor de verandering een keer de wijzen uit het oosten en kiezen eieren voor hun geld. Wij Nederlanders kijken het gewoon nog even aan en het zal allemaal wel los lopen. Zo wordt de ondertussen al liefkozend genoemde Aldi-trein vanzelf wel een succes. Die aanpak werkt *kuch* tenslotte ook prima bij de JSF. Maar goed, de NMBS is wel verstandig en stopt per direct met het exploiteren van de hogesnelheidstrein. Hogesnelheidstrein mag hier overigens een relatief begrip worden genoemd, want het enige waar deze Italiaanse ‘trein des doods’ met hoge snelheid is geweest, is de werkplaats. Dat je vanwege de prijs kiest voor een Italiaans product is wat voor te zeggen, het is crisis tenslotte! Goedkoop is duurkoop of zo.. Maar ja, ze kostten geen flikker en AnsaldoBreda heeft een geweldige reputatie dus kopen die dingen. Je besteld er 16 in 2004 en anno 2013 zijn er al 9 geleverd. Succes verzekerd zou je denken, maar het giga-dikke dossier kennen we ondertussen allemaal wel. Duim omhoog voor de NMBS dat ze nu gewoon fak joe zeggen en de NS lekker laten zitten met 9 kapotte treinen. Enfin, wij zouden nu erg voor de hand liggende grappen kunnen maken over Duitsland en hun treinmaterieel, maar zo zijn wij niet. Dat mag u zelf invullen.