Uhm ja. Hallo. Wat is het nou? Stijgt dat zeewater nou wel of niet? Volgens het AD wel: per iedere graad Celsius die de gemiddelde temperatuur op aarde stijgt, komt er 2,3 meter zeespiegel bij. Wat best veel is. Bron: het immer niet onomstreden Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK). Paniek en alarm. ‘Volgens wetenschapper Anders Levermann is het voor het eerst dat de geschiedenis van de klimaatverandering is gecombineerd met computersimulaties om voorspellingen te doen over de toekomst van het klimaat op aarde. ‘De samenhang tussen de stijgende temperaturen en het zeeniveau levert een goede nieuwe graadmeter’, zegt Levermann.’ Zo staan volgende berekeningen Florida en Bangladesh in het jaar 2100 totaal onder water. OH NEE! Maar. Volgens de Volkskrant is dat dus helemaal niet zo zeker. ‘Het versnelde smelten dat satellieten de afgelopen jaren waarnamen, kan een toevallige gril zijn van het ‘ijsweer’. Tot die opvallende constatering komen wetenschappers van onder meer de Universiteit van Utrecht in het vakblad Nature Geoscience. Als de grote ijskappen in het huidige, versnelde tempo blijven smelten, kan dat 56 centimeter zeespiegelstijging opleveren rond het jaar 2100. Maar eerlijk is eerlijk, zo schrijven de Utrechters in het vakblad: om het zeker te weten, zullen wetenschappers nog tien tot twintig jaar stug moeten doormeten. Zonder de versnelling van het smeltproces staat de zeespiegel aan het einde van deze eeuw naar verwachting ‘slechts’ 10 tot 15 centimeter hoger.’ Aha. O. 56 centimeter. Dat is andere koek dan twee meter plus. En als het ijs ineens besluit om niet meer te smelten dan is het nog maar 15 centimeter. Dus, wie moeten we geloven? Idiote klimaatfascisten die totalitaire maatregelen willen doorvoeren om een al dan niet eventuele en totaal niet te voorspellen stijging tegen te houden? Of wetenschappers die oproepen tot kalmte, meer studie en betere modellen omdat de aarde toch best een heel erg complex systeem is waar ze graag meer van willen begrijpen voor ze waanzinnige voorspellingen doen? Protip van de redactie: de EU kiest in alle wijsheid voor het eerste door het co2-verbruik van de goudomrande maaltijden in het parlement te vermelden op de verpakking, dus dan weet u wat u moet doen. Laat u niets wijs maken, mensen. Global warming is een HOAX.
We zullen het systeem van de planeet weer moeten herstellen door de door mensen veroorzaakte woestijnen weer leef- en vruchtbaar te maken.
http://www.fokt.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=36&t=14845
en nu krijgen we dezelfde gesubsidieerde en lul discussie als in de jaren 90 over de temp stijging.
het gaat per graad echies 2cm minder…0f 4 cm meer…