Ooooh, we kunnen Godwinnen! Ligt zo voor het oprapen, op straat dus. De Duitse Aldi. Wie kent hem niet? Nu ja, tot voor kort misschien niet, maar in de huidige crisistijd komen we er niet onderuit om onze boodschappen tegen minimale euri’s te doen. En dat, dat doe je dus bij de Duitse Aldi. Goedkoop slap brood, chemisch snoep en niet te zuipen bier voor alcoholisten, ongeïnteresseerde kassières én wat we tot nu toe niet wisten, goedkope communicatiemedewerkers. Jawel. Trouw benaderde een aantal supermarkten waaronder Aldi telefonisch met de vraag of producten uit de Joodse nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden worden geboycot door supermarkten. In een poging links politiek correct te zijn, antwoordde Aldi daarop volmondig: “Maar natuurlijk doen we dat niet. Wij zijn het braafste jongetje van de klas” of woorden van gelijke strekking. Nu de telefonische mededeling aan het internet is toevertrouwd, blijkt dat de herintredende stagiair communicatiemedewerker van Aldi een beetje dom gedaan heeft. In het Nederlands noemen wij dat ook wel: keihard liegen. In een poging het goedkope Duitse gezicht te redden, stamelde de baas van de herintredende stagiair communicatiemedewerker vandaag: “Uh, nou ja. Dat onderzoekje en dat statement was dus in een poging om de linkse gütmensch te plezieren die tenslotte al van oudsher onze trouwe klanten zijn een klein beetje aan ons voorbij gegaan. Wij doen namelijk helegaar niet aan politiek en al zeker niet als het Joden betreft, daar waren onze voorouders namelijk veul beter in.” Kort en goed: de Duitsers staan voor lul, de Joden lachen in hun knuistje en de Palestijnen vissen voor de vier miljardste keer achter het net. Duitsers en Joden, het blijft een lastige combinatie.