De Nederlandse onderbroekenmarkt zit in zwaar weer. Na lingerieontwerpster Marlies Dekkers ging ook het merk After Eden ten onder. Dit is volgens Marcel Evers van de brancheorganisatie Inretail vooral te wijten aan het slechte weer in het voorjaar. Het is ook nog niet eens de schuld van het ondergoed zelf, maar van de tegenvallende verkoopcijfers van bikini’s en zwembroeken. Veel fabrikanten ontwerpen namelijk ook badmode moet u weten. Wij dachten dat de verkoopresultaten door de megahete horrorzomer wel een beetje bijgetrokken zouden zijn. Mooi niet dus. Typisch Nederlands, zwemmen in de spullen van vorig jaar. Geen stijl, die Hollanders. Wij hebben nooit echt helemaal begrepen waarom een vrouw een nietsverhullend miniscuul doorzichtig stringetje aantrekt. Behalve als het beroepsmatig en dus fiscaal aftrekbaar is dan.
Ok, wij snappen best dat een uitgebluste relatie tijdelijk kan opleven door het dragen van wat ondergoed met gaten. Door vrouw én man. Maar ook daar is na drie keer de lol wel af. Zelfs bij een spannende one night stand is het uiteindelijk toch de bedoeling om zonder kleren te eindigen. En aangezien de meeste seks met het licht uit plaatsvindt lijkt ons het aanschaffen van een peperduur lingeriesetje verspilde moeite. U begrijpt, zelf doen wij niet mee aan die ondermoderage. Wij sparen liever door voor een mooi overhemd van Hans Ubbink of van die kekke Italiaanse designschoenen. Ons ondergoed kopen wij gewoon bij de Hema. Oerdegelijk. Tikkeltje saai, maar wel zo goedkoop.