Niemand vindt het tof om voor zijn/haar eerste bak koffie geconfronteerd te worden met leed. Zeker niet als je op de bus staat te wachten. Daarom is de actie van Amnesty International in Zwitserland misschien wel zo effectief. In verschillende abri’s hangen namelijk perfect gepositioneerde posters van de mensenrechtenorganisatie. Helemaal afgestemd op de omgeving. Vinden wij gers. Omdat het een knap staaltje marketing is. En effectief als de pest, anders hadden wij er geen fototopic aan gewijd:
“it’s not happening here, but it’s happening now.”… in de plaats van tonnen uitgeven aan posters om mensen een schuldgevoel aan te praten kan je er misschien iets aan doen? maar ja, dat is niet de manier van Amnesty hé? néé Amnesty is gespecialiseerd in zaniken dan anderen te weinig doen en verder niks. als je zóóóóóóó graag kindsoldaten wil redden kan je het ook gewoon zelf doen hoor. als je vind dat Europa te weinig Syriërs redt, sticht lekker je eigen land en pleur ze daar in.
mensen met die totaal niet verantwoordelijk zijn voor de hele situatie een schuldgevoel aanpraten met vieze foto’s is inderdaad effectief. zaniken dat de overheid de portemonnee moet trekken voor dingen die jij zelf belangrijk vind en dat het nog werkt ook omdat Amnesty weigeren ethisch incorrect is (natuurlijk komt het geld van de belasting) Rutte heeft geen reden om het niet te doen.
je weet wel, de overheid die doneert aan de Filipijnen vanuit belasting geld, want het is niet zo dat dat land gewoon rijk genoeg is om zich zelf te redden met die miljarden omzet jaarlijk aan de export van ladyboys. het is ook niet zo dat in nederland er absurd veel(voor een eerste wereldland) onder de armoedegrens leven. maar ja prioriteit is prioriteit.