woensdag 8 februari, 2023
No Result
View All Result
Nieuwspraak
No Result
View All Result
Nieuwspraak
No Result
View All Result
Home Binnenland

Natuurlijk: spitsstroken ook al ingezet als gratisgeldmachine voor de overheid

by Cornelis IJzerdraat
7 oktober 2014
in Binnenland
0 0
2

Het verhaal die je wist dat zou komen: zelfs spitsstroken worden tegenwoordig gebruikt als gratisgeldgraaimachine door de roverheid. Want dat extra asfalt is wel leuk en aardig allemaal, maar als burger dien je natuurlijk wel te worden kaalgeplukt waar je bijstaat door kan rijden. Want wist u dat als een spitsstrook open is en de maximumsnelheid op dat betreffende stuk weg als de spitsstrook dicht is er 120 is, diezelfde maximumsnelheid automagisch dropt naar 100 op het moment dat het groene pijltje aangaat? Waarschijnlijk niet. Wij ook niet, totdat dit stuk in het AD van vanochtend verscheen. En is het logisch of überhaupt begrijpbaar? Neen, natuurlijk niet. En dat verklaart ook waarom tijdens de controles bij open spitsstroken de afgelopen 20 maanden het aantal boetes 60 (zestig) procent hoger lag dan bij controles op wegen waar geen spitsstrook open ofdanwel aanwezig was. Wat voor ander doel kunnen deze snelheidsverlagingen en bijbehorende controles hebben anders dan het spekken van de staatskaas? Geen enkele natuurlijk. Met de veiligheid kan het vrij weinig te maken hebben, want met de spitsstrook er bij is er juist meer ruimte beschikbaar voor hetzelfde aantal auto’s. Plotseling moeten afremmen als een spitsstrook open gaat maakt de boel juist onveiliger, dunkt ons.

Edoch, wij gaan wellicht wat kort door de bocht. De politie vindt namelijk dat na 20 maanden (da’s dus bijna twee jaar) en een boetestijging van 60 (zes-tig) procent er nog geen reden is om te stellen dat er ook om te stellen dat er meer overtredingen van de snelheid plaatsvinden als spitsstroken open zijn. Gelukkig hebben ze daar een oplossing voor, aldus persvoorlieger Barbara van der Rest: ‘De politie doet op dit moment aanvullend onderzoek en mogelijk volgen er meer snelheidscontroles. De controles zijn erop gericht om een beter beeld te krijgen van de verkeersveiligheid als de spitsstroken open zijn’. Vrij vertaald: ‘Betalen zul je, kutburger. Groetjes, de overhaat’.

Next Post

Kleding-Gestapo op Lodenstein College Kesteren

Comments 2

  1. Raïcha Hyndycz says:
    8 jaren ago

    Ja triest dit! Zag het vanmorgen ook al op het nieuws .. Gaat weer helemaal nergens over. Alsof ze ‘de gewone burger’ al niet genoeg kaal plukken..

    Beantwoorden
  2. Marjolijn van Baarsel says:
    8 jaren ago

    Het stuk A12 wat in het artikel van het AD beschreven staat ken ik en daar staat keurig op de borden aangegeven hoe hard je er mag als de spitsstrook open of dicht is. Als mensen daar niet naar kijken en een boete krijgen, dan is dit hun eigen schuld.
    Het is een feit dat de weg er zich, juist als de strook open is er echter voor leent om harder te rijden. Maar nog steeds is het zo dat als je je hiertoe laat verleiden en dus een boete krijgt, het toch echt je eigen schuld is.
    Net zoals het beruchte stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam vv. Dit leent zich ook voor 130 en wat moet je je daar inhouden om niet harder dan 100 te gaan. Belachelijke situatie!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • USA
  • Europe
  • Middle East
  • About
  • Contact

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • #51552 (geen titel)
  • Adverteren
  • Archief – Alle topics
  • Contactpagina
  • Cookie Policy
  • Cookies
  • dankjewel
  • Doneer aan Nieuwspraak
  • Huisregels
  • Jammer
  • Join Us
    • Registratie
  • Leden
  • Leden login
    • Profiel
    • Wachtwoord herstel
  • Partners
  • Video’s

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist