We leven vandaag in de toekomst, dat kun je ondertussen wel stellen. Ok, de vliegende auto’s zijn er nog niet en teleporteren wil ook niet zo lukken, maar voor de rest kun je wel stellen dat we een heel eind gekomen zijn met kunstmatige intelligentie, het Internet of Things, futuristische elektrische auto’s die door onze straten zoeven en die kleine mobiele computertjes in onze broekzak waarmee we in één swipebeweging heel de wereld onder onze duim hebben. Vrijwel al onze communicatie is direct, digitaal en 24/7.
Terug naar print
En toch knaagt er iets. Wie krijgt er tegenwoordig nou nog post die er iets toe doet? Ja, behalve wat rekeningen hier en daar. Zelfs de overheid communiceert vrijwel volledig digitaal. En geef ze eens ongelijk. Je kunt je bonnetjes een stuk minder makkelijk kwijt raken als er altijd een kopie in de cloud is opgeslagen. En daar ligt dan ook weer een gigantische kans. De dagen dat de postbode met lege handen voorbij loopt zijn steeds talrijker, dus des te leuker is het als er dan eens iets in je brievenbus gestopt krijgt waar geen acceptgiro is aangehecht. Wil je echt opvallen, dan is print the way to go. Want hoewel we vrijwel alles digitaal doen komt niets zo goed binnen als een gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment. En als je gebruik maakt van een online drukkerij als Reclameland hoeft het nog niet veel te kosten ook. Kortom. Print gaat het helemaal worden in 2017.