Ben je een paarse broek in het middensegment van de marketingmachine? En je hebt geen idee hoe je je boodschap nu weer aan de man moet brengen? Let dan even op. Want als je alle hippe Instagrammers, coole Youtubers en toffe Twitteraars al hebt ingezet en je verhaal wordt nog niet opgepikt dan weet je dat je iets moet veranderen. Want weet je wat namelijk het probleem is: iedereen doet dat. Het is niet origineel meer.
Vroeger (lees: anderhalf jaar geleden) namen mensen het nog serieus als een blogger, vlogger of igger (ja dat woord verzinnen we ter plekke) een product aanprees. Ze waren authentiek. De massa had nog niet echt het vermoeden dat hun internetheld die schoenen in het echt foeilelijk vond maar gewoon rijkelijk betaald werd om die afzichtelijke dingen aan zijn voeten te trekken. Als je bij die jongens en meisjes een merk in beeld ziet dan weet je gewoon dat ze er geld voor krijgen. En wat gebeurt er dan, net zoals met dat hoopje kleren dat al een week of drie bij de wasmand ligt: het komt in de blinde vlek en het wordt genegeerd.
Wees slim. Gebruik stickers
Daarom is het belangrijk om creatief te blijven. Om voor te blijven op de meute. Onze gouden tip voor dit najaar is dan ook: stickers drukken. Print een lading coole, in het oog springende stickers en ga guerrilastickeren. Op stations, op die afgrijselijke huurfietsen, waar dan ook als het maar niet illegaal is. Zorg dat je stickert op plekken waar je doelgroep komt en succes is gegarandeerd. Het is goedkoop en makkelijk en duurzaam (in de zin van: het blijft lang zitten). Zet ‘m op marketingtijger. Stickeren maar.